01 March 2010

salahkah aku?

kenapa skrg ney sush nk senyum seikhlas hati
rase sunyi
rase sepi
rase rindu
dan rase kehilangan
seolah2 ada kekurangan dlm kehidupan
kemana perginya gelak tawa
kemana hilangnya suka duka
kemana detik2 keseronokan dlm mengharungi kehidupan
mungkinkah kerana adanya kepura - puraan
munggkinkah kerana adanya busuk hati
atau mmg hidupku begini?
aku yg dibenci
atau aku yg membenci
aku yg dilupakan
atau aku yg melupakan
sungguh aku rindu saat lalu
tatkala hati berbunga kembang
dan bibir tersenyum riang
bukan niatku untuk tidak mensyukuri
jauh sekali untuk menyalahkah takdir
aku hanya ingin melagukan sendu - sendu kekecewaan
yang terbenam jauh di lubuk hati
aku adalah aku
akan tetap dgn sifatku
mungkin mmg ini sudah takdir diri
menangis dalam senyuman
merintih dlm gurauan
merana dalam kepura - puraan....

salahkah aku berpura - pura???


No comments: