06 February 2010

KAYAK kE dATING???


Haluu haluu..wah.. Dh lame blog ney terbiar tnpe entry baru en?? well, aku bkn lah pemilik blog ney un tp aku xkire aku nk gk nyibuk. Asal? Xpuas hati? Like I care..ney blog boipren aku so sukeati aku lah..muahahaha.. sbnrnyer byk memori nk post kt cney tp letih r nk cter se2 so aku nk cter memory kami yg paling latest jep..oleh sbb aku xpenah ade blog n xreti pn nak memBLOGkan diri,so myb entry ney panjang and cm bosan sket..ade aku kesah korg bosan?? Muahahaha…pd 29 jan 2010 ritu, kami telah menyertai krusus kayak. Pd mulenyer aku xnk join,tugas aku just mencari2 peserta je tp ble my manje tu join,aku pn tertarik nk sertai gk. kteorg b’tolak dr micet pkul 2.30. masing2 semangt gler, sume bw beg beso2, lau bole dgn katil2 skali dorg nk bw tp agak2 la bro..

Tgh syok2 mengharu birukan suasana dlm bas tbe2 bas stop. aik? Xkn dh smpai kot? bru 5 minit perjalanan. Rupe2nyer bas rosak daa..dh la rosak toi2 dpn tol. maka kami pn terpkse lah beramai2 merempat d tepi jln smbil mengusha2 kereta yg lalu lalang. Agak lame la gk tayang muke kt tepi jln tuh, jatuh saham jap. Tp dlm duk tnggu tuh sempat agi masing2 berposing ble lensa kamera dilayangkan kearah mereka

Kteorg smpai kt kem tuh dh lewat petang. Name kem tu kem dR Forest Camp. Tasik dye sumpah cantik. Air biru,jernih gler. Pasir putih suci murni, mmg wt aku teruja gk r. Lepas briefing n mkn trus kteorg kne pegi tasik. Kt tasik tuh briefing agi, then after masing2 dh dpt BA, kteorg kne berbaris kt gigi air tasik tuh, dorg nk wt water confident. Tme ney la aku dpt merasa air tasik tuh,mmg sume kne minum,dorg ciap check mulut sorg2 agi.spe yg xtelan mmg kne tugu kepala r. then dorg suh kami berjalan ke dpn..dpn agi dpn agi.. mle2 air kt lutut, masing2 bley duk gelak2 agi. Ble air dh paras leher masing2 dh diam, muke biru je..haaa..taw korg takot ye? Ceh ckp org pdhal aku cuak gk..hehe

Lepas aktiviti water confident kteorg ingkn nk mandi. All da gurz dh ciap dgn sabun,syampoo and segala mcm product kebersihan diri. Sekali kami d Informkan bhwa kami mnd tme dlm tasik tme aktiviti tu je.amek nok ko,mmg bau kambing la aku pasney.tiga ari duk cney, tige ari ah aku xdpt mnd dgn bahagianya.alahai..nasib ko la labu.sia2 bw beg beso gaban.tme ney lah baru bersyukur dpt mndi kt ostel wlaupn bathroom slalu tersumbat.tp xpe sbb bab kata abg Aa “ kt cney org yg wangi tu pelik”...

Mlm 2 xda pape aktiviti sgt,jus kteorg di maklumkan 8tvt esok je. Lupe nk gtaw, kt sane kteorg amek wuduk,basuh pinggn,basuh muke sume gune air tasik. Rumpai air kt tepi2 tasik tuh jd kteorg pnye sabun cuci pinggan..terbaik kn?? Hehehe..lepas mkn acara bebas, so aku n adi pn ape agi, berasmaradana la kt tepi tasik tu.mlm tu lak kbetulan bulan penuh, mmg romantic gler I tell u. sumpah suke dpt dating ^^ .. geE~ lepas dating2,kami kne masuk tdow..xde nye tdow dlm khemah, kami ramai2 tdow kt dewn yg terbuka tu je tp asing2 r kn laki pmpuan..aku tdow dkt gk ngn adi tp kami dipisahkan oleh dinding separuh..ish..mane ley tdow skali,dose2..hehehe

Esok nyer ari sabtu,ari yg toi2 mencabar bg kami.pg2 agi kami dh detrain kaw2.tp part yg bestnyer sbb aku n adi jd model utk senam pagi tuh..yipee.. suke lagi ^^ ..hehehe..thanks kpd abg azim yg begitu memahami..lepas dr pg tu kami menjd couple yg agak faymes kt c2,sume org knai ‘KECHIK AND ABG SYG DYE’..bkn nk bngge tp terpkse..huahuahua..poyo je aku ney..dah2 jgn riak adlina,tuhan mrh..back to story, lps senamn pg,kteorg kne kayak keliling tasik. Sume peserta naik kayak double,mksdnyer tiap org akan berpasangn. aku of course la berkayaking dgn cik abg syg kn..hihi..suke jugak ^^.. tasik tu beso doe.nsb baik la ade my manje. Lau nk hrapkan kudrat aku yg xseberapa tuh mmg kompem static je kayak aku.huhu..lepas dh berkayak keliling tasik, kami disuruh menterbalik kan kayak lalu mentenggelamkan diri n try naik smule ats kayak. Part ney mmg sush tp paling seronok. mule2 agak tercabar la gk nk wt ney tp ble dua2 dh berjaya naik ats kayak ase nk buat2 terbalik agi je. mntg2 ade BA suke dpt tenggelm dlm air,dh la brase pndai berenang..xbley blah toi kami..

Duk berkayak dlm tasik lame gk r,dr pg till noon. Then kami diberi wktu utk mkn,solat n mengemas2 brg.ready utk ekspedisi ptg nnt..BERKAYAK DI SUNGAI yg bERKILOMITER2 jauhnya..tp berehat ney yg paling best skali cz ade sesi bertngkap2 picx.aku xbw hp tp nsb baik saing2 ade yg bw hp,n ramai gk yg nk jd cameraman percume so dpt la aku n adi abadikn kenangn kami kt tasik tuh.. thanks guys


Ptg tu kami turun sg. Mmg la sg tu beso tp cetek shial..air kt dasar je,nk berkayak pn xbley,kne pasir je lbey.nk xnk trpkse la kami beramai2 cm org gler tolak kayak dlm sg.sumpah penat gler tutttt…(maaf encik vavi, nama anda haram dlm blog kami). Bayangkan lah,kteorg kne tolak kayak tu selama 2 jam,tolak kayak smbil berjalan dlm sg yg berdasarkan lumpur. Penatnyer ALLAH je yg taw. Thanks to my mnje yg snggup menolak kayak smbil aku duk atas kayak tu..letih doe nk berjalan lame2..hehehehe..

Tolak pnye tolak akhirnya smpai ke lokasi yg air dalam sket,dptlah kteorg berkayak lepas tu.tp kayak pn penat gk..lame kot kami berkayak..berejam..sumpah mencabar gler ekpedisi kali ney.ney 1st tme aku berkayak yg thap hardcore cmney. N skali agi thanks to my manje cz aku kudrat dye je byk gune nk berkayak,aku byk stop,xleh tahan tgn letih. Tp sonok taw berkayak bersame kapel sndr. Aku n adi menyanyi2, berborak2, ngaji, bergelak, bergadoh..sume kami wt ats kayak tu..hihi..dkt2 maghrib bru smpai kt tmpat yg ingn dituju.nmpk kak linda dr jauh duk mengSNAP picx..aku n adi (kami org 2nd smpai) snggup undur alik semata2 nk amek picx..hehehe..memory doe,penting tuh..

Tmpt perhentian kami tuh MASYAALLAH..bekalan air bersih lngsung xde..hUlu gler,mmg cerok r wa ckap sama lu..kteorg lgsg xde bekalan airn bersih.nk hrap kn air sungai tu?? Kotor gler,bau pn cm taik lembu n taik kmbing je,haramm la aku nk gune air sungai tuh utk cuci2 body.kt c2 la aku mennmbh 1 agi pengalamn baru iaitu memberus gigi gune air sirap..sedap..manis je air sirap tuh..hehehehe

Lepas idopkan unggun api n dirikan khemah, masing2 terpukang tdow..blake2 letih..n utk pertama kalinye aku xtdow dlm khemah sbb khemah full sebaliknya aku tdow beratapkan bulan bintang n beralaskan tanah,same cm budak laki (budk laki sume kne tdow kt tmpt trbuka, khemah hanya utk gurz only).. tme tuh lah ibu bapak datuk nenek segala mcm nyamuk dtg nk mintk derma darah..maaf lah cik nyamuk,sy ney kecik je so xcukup darah..adeh,nk terpatah pinggang aku tdow atas tnh yg keras tu taw,dh la sejuk gler..tp best,ase romantic je tdow tgk bintang2..syg tme tu xda camera so xdpt la aku nk mengabadikn picx..huhu



Pg tuh,after bekfas n long jog, kami kne berkayak tp patah balik ke starting point..kirenyer kteorang kne melawan arus..angin kuat tme tuh,mmg sgt mengcbar nk kayak lawan arus..tp nsb baik la ade adi comey aku tuh,dye mmg kuat la,dye la yg menyebabkan aku smpai ke starting point tu sbb dye sorg je yg mendayung tme tuh..aku mmg toi2 xda tenaga dh tme tu,letih n bdn sakit2..ALHAMDULILLAH..tgh hari tuh kami sume smpai ke starting point.lepas basuh kayak n angkut kayak tu ke tebing (kayak tu berat gler),kami balik semula ke kem..kt kem kami dibenarkan mndi2 dlm tasik..tme tu mmg best gler,sume org enjoy sgt2 mnd..

Leps mnd n bersihkan diri,tiba la ke acara penutup.ade sesi gmbar2.tme tu sume org hepi but in da same tme cdey.hepi sbb berjaya menyudahkan ekspedisi kami tp cdey sbb keseronokan tuh bakal berakhir.rase cmnk duk c2 agi,berseronok,bergurau senda..xnk alik ngadap assgmnt,report yg bertimbun2 agi tp apekn daya,sume dh berakhir…

Bg aku, personally, berkayak mmg seronok sgt.sumpah cakap..lagi seronok lau gi kayak dgn kawan2 and of course la sgt seronok lau go dgn org TERCINTA. Lau org lain berdating dgn pegi mall and wat so evA, kami berdating dgn pegi aktiviti2 cmney.. and siyes ckp sgt enjoy..bg psangan yg xpenah try, try la sekali..korg xkan rugi.. Lepas ney plan nk g dating daki gunung plak, bole x syg?? weE~


p/s = honey..thanks 4 all da sweets memories.. I love u so much..1437..muaaahx~


No comments: